Náš konfigurátor přestaveb na elektrokolo vám maximálním možným způsobem usnadní objednávku té správné sestavy pro vaše kolo. První otázkou je, jakou zvolíte baterii. U baterií volíme umístění a kapacitu. O umístění rozhodne typ kola a o kapacitě požadovaný dojezd kola. Z hlediska umístění nabízíme baterie, které se instalují i se zadním nosičem na zadní vidlici (nad zadní kolo) a nebo baterie, které instalujeme místo košíku na pití do rámu kola. Pokud máte dámský rám nebo rám městský, bude vaší volbou spíše baterie v zadním nosiči. Baterii v zadním nosiči doporučujeme i s volbou předního motoru kvůli rozložení váhy. Naopak u rámů, kde je dostatečné místo na baterii (trekingová, horská kola) a při použití zadního nebo středového pohonu doporučujeme baterii do rámu.
Podle očekávané potřeby dojezdu volíme kapacitu baterie podle následující tabulky:
typ motoru | kapacita baterie | orientační dojezd v km | doba nabíjení |
---|---|---|---|
přední /zadní | 36 V / 8,6 Ah | 50 - 60 km | 4 h |
přední /zadní | 36 V / 11,6 Ah | 55 - 90 km | 5 h |
přední /zadní | 36 V / 14,5 Ah | 70 - 100 km | 7,5 h |
přední /zadní | 36 V / 17,4 Ah | 90 - 120 km | 9 h |
středový | 36 V / 8,6 Ah | 50 - 70 km | 4 h |
středový | 36 V / 11,6 Ah | 65 - 100 km | 5 h |
středový | 36 V / 14,5 Ah | 85 - 110 km | 7,5 h |
středový | 36 V / 17,4 Ah | 100 - 120 km | 9 h |
Pozor, pro životnost baterii je lepší pokud se často nabíjejí a vybíjejí v celých cyklech. Pokud budete využívat 14,5 Ah baterii na dojezdy kolem 30 km, bude trpět a může se znehodnotit. Navíc je baterie těžší a její energie se pouze „vozí“ a není využívána. Proto je dobré být v odhadech požadovaných dojezdů maximálně realistický.
Druhá otázka, na kterou musíme najít odpověď je, jak kolo používáte. Podle toho zvolíte typ a umístění motoru. Pokud se jedná o kolo pro každodenní městské jízdy a je například osazeno nábojovou převodovkou, pak doporučujeme motor v předním náboji. Pokud kolo využíváte pro klasický trekking nebo MTB a chcete si zachovat plnohodnotný převodník (3x9, 3+10, 2x11), budete pravděpodobně preferovat motor v zadním náboji. Přední i zadní pohon jsou zapletené do ráfků kol. Proto je nutné vědět, jaký průměr má vaše kolo. Pro přehlednost uvádíme tabulku:
Velkost ráfku v palcích | Označení na plášti | Obvyklý typ kola |
---|---|---|
28“ | x622 | trekingové, městské |
26“ | x559 | horské, městské |
27,5“ | x584 | horské |
29“ | x622 | horské |
20“ | x406 | skládací |
24“ | x507 | skládací, městské |
K doplnění do páru ke stávajícímu zapletenému kolu si pak můžete vybrat mezi stříbrnou a nebo černou povrchovou úpravou ráfku.
Zvolíte-li motor středový, získáváte možnost měnit převodové stupně i motoru, neboť je umístěn ve středu klik a přenáší sílu na zadní kolo pomocí řetězu. Motor má pak po zařazení příslušné rychlosti optimální otáčky jak pro stoupání tak pro jízdu po rovině. Je efektivnější a úspornější. Jeho nevýhodou je nutnost odstranění předního přesmykače.
Pokud máte rádi jednoduché ovládání, využijte dosud populární LED ovladač, který se nabízí s předním nebo zadním pohonem. Chcete-li spojit ovladač s funkcí tachometru, využijte LCD ovladač, který se nabízí pro všechny typy motoru. Uvažujete-li o dobíjení navigace nebo mobilu, je možné objednat LCD USB ovladač, u kterého je možné využít USB zásuvku pro dobíjení externích zařízení.
Mezi příslušenství, které si můžete zvolit v on–line konfigurátoru přestaveb na jízdní kolo patří:
Světla Herrmans s funkcí od 5 – 42 V, vpředu mikrodioda a čirá optika, vzadu klasická dioda. Světla jsou velice výkonná a jsou napájena z akumulátoru sestavy.
Pokud máte samostatné brzdové páčky pro mechanické brzdy, doporučujeme je nahradit páčkami s funkcí odpojení motoru při brzdění.
Naopak, pokud jsou brzdové páčky kombinované s páčkami řadícími doporučujeme instalovat na bowden zadní brzdy tlakový spínač, který vypne motor při brzdění.
Tlakový senzor Magura lze využít s libovolnou hydraulickou brzdou. Opět je jeho funkcí odpojení motoru při brzdění. Pozor! Zde instalace vyžaduje i odvzdušňovací sadu na hydraulické brzdy, je třeba přerušit hadice.
Senzor odpojuje motor při řazení rychlostí. Tento senzor je zejména vhodný při použití středového pohonu.
Tento kabel vám vždy zahrneme do konfigurace při volbě motoru vpředu kola dohromady s baterií v zadním nosiči nebo s baterií v rámu s volbou zadního pohonu. Pokud plánujete nějaký atypický projekt (lehokolo, lehotříkolka, tandem apod.), můžete si prodlužovací kabel přidat do objednávky.
Manuální akcelerátor umožňuje jízdu do 25 km/h bez nutnosti šlapání do pedálů. Elektrokola vybavená tímto akcelerátorem nejsou schválená pro provoz na pozemních komunikacích podle normy EN15194.